6 храни, полезни за храносмилателната система

Колкото повече научаваме за здравето на храносмилателната система, толкова повече осъзнаваме, че то е свързано с цялостното здраве и благосъстояние на човек. Чревната микрофлора е важна, а ние може да я подсилваме с определени храни. Вижте 6 храни, полезни за храносмилателната система.

6 храни, полезни за храносмилателната система © iStock

Здравето на храносмилателната система е много важно. За съжаление, много хора страдат от различни здравословни проблеми, свързани с храносмилането. Те могат да попречат както на нормалното ежедневие на човек, така и на способността му да се наслаждава на храната.

Грижата за храносмилателната система означава грижа за цялостното здраве. Най-добрият начин да се погрижите за здравето на своите черва, е като консумирате подходящите храни. За радост на всички – има много вкусни храни, които са и полезни за храносмилателната система.

Ако искате да се радвате на добра храносмилателна система, включвайте по-често тези 6 храни в менюто си:

Пълнозърнести храни

Консумирането на пълнозърнести храни е чудесен начин да подкрепите здравето на своето храносмилане и да се погрижите за баланса на добрите и лошите бактерии в червата. Опитайте да започвате деня си с пълнозърнеста закуска и плодове.

 

Чиа

Семената от чиа са богати на фибри (25 грама чиа съдържа почти 7 грама фибри) и са чудесна съставка за здравословни смутита, зърнени храни, пудинг, а защо не и салата. Заложете не чиа и помогнете на здравето на храносмилателната си система.

Добави описание

Куркума

Куркумин е една от основните съставки в куркумата, а за него се знае, че има силни противовъзпалителни свойства. Куркумата може да бъде прибавяна към различни ястия, като по този начин им придава не само неустоим екзотичен вкус, но и се грижи за храносмилателната система.

 

Чесън

Чесънът е една от вечните супер храни, които присъстват в множество ястия от българската кухня. За щастие, той се отразява страхотно и върху здравето на храносмилателната система.

Джинджифил

Джинджифилът е бил използван от векове като средство за подпомагане на храносмилането. Освен това джинджифилът е полезен и при гадене и повръщане.

 

Кръстоцветни зеленчуци

Зеленчуци като броколи, карфиол и брюкселско зеле са богати на фибри, минерали и витамини, които са много важни за здравето на човек, включително и за доброто състояние на храносмилането.

Коментари

Популярни публикации от този блог

7 сигурни знака, че имате камъни в бъбреците

10 храни, стимулиращи производството на колаген