Без пролетна умора

На прага на един от най-красивите сезони – пролетта, сме уморени, без енергия и тонус. Как да си помогнем, така че да се усмихваме заедно със слънцето?

 

Свикнали сме да наричаме този синдром „пролетна умора“. За да е във форма, тялото ни се нуждае от витамини, но не само с набавянето им можем да си дадем добър старт на пролетта.

В наши дни времето е една от основните ценности, с които разполагаме, но в контекста на ежедневната рутина се губят моментите за свободно и спокойно дишане например. За този, който може да си го позволи, SPА-центровете и козметичните салони са много удобен и приятен начин да отпочине и да освежи външния си вид. Има обаче и много „домашни рецепти“ и препоръки, които можем да следваме, за да отпочиваме по-качествено. Ето някои от тях:

Щом се върнете у дома, легнете по гръб в тиха стая и се опитайте да отпуснете цялото си тяло, започвайки от пръстите на стъпалата и стигайки до главата (както е в йога практиката). Отделете 15 минути и специално внимание на лицевите мускули. Ако обърнете внимание, ще усетите колко е стегнато, напрегнато и дори деформирано лицето в определени зони. С целенасочено отпускане, не само ще се освободите от напрежението, но и ще предотвратите появата на бръчки за момента. Прирелаксация лицето се разхубавява и подмладява, така че отделете 15 минути за тази процедура.

Пазаруването не се препоръчва като терапия против умора. Напротив – в подобни случаи е по-вероятно да ви натовари допълнително, отколкото да ви отпусне.

·         Старайте се у дома винаги да имате пресни сезонни зеленчуци и плодовеЧрез тях ще си набавите необходимите витамини. Най-добрият ви приятел е ябълката. Част от нея изяжте, а останалото настържете на ренде и направете маска за лицето си.

·         Някои видове гимнастика, която включва плавни, бавни и хармонични движения, се препоръчва по всяко време.

·         Друг вариант е да пуснете любимите си песни да звучат като фон на часовете, които прекарвате у дома. Носейки ви позитивни емоции, те няма да ви позволят да се оставите в ръцете на пролетната умора.

Коригирайте режима си на хранене и изберете копривата, ако искате да се чувствате с добър тонус и да пречистите организма  си.

Едно ястие с коприва е по-добро от каквито и да е витамини и хранителни добавки на таблетки.

Ако имате време през почивните дни пък сами наберете коприва – сложете ръкавици, за да не ви опари и откъснете само най-горните и нежни листенца. Освен като храна, копривата е чудесна и като балсам за изтощената коса – направете отвара от нея и измийте косата с тъмнозелената вода.

Копривата е богата на желязо, за това горещо се препоръчва при анемия, но също и на калций и магнезий, витамини A, B, D, E и K. Яжте я в случай на авитаминоза, кръвотечения, обилна менструация (действа кръвоспиращо), хемороиди и стомашни проблеми.

Чаят от коприва се пие за детоксикация и за отслабване. В случай, че имате голямо количество прясна коприва, можете да я изсушите или да я измиете, нарежете и съхраните в найлонови пликове във фризера, готова за готвене.

 

 

Не забравяйте лимоните!

Една чаша домашна лимонада, изпита сутрин, ще даде нужната ни сила, за да понесем тежестта на работния ден и ще ни предпази от пролетна умора. С една чаша домашна лимонада приемаме витамин C, A, B, B2, P, фитонциди, калий и др. и тя не може да бъде заменена от едно хапче витамин C.

 

Пресният лимонов сок намалява напрежението при стрес, държи надалеч пролетната умора, като изчиства токсините от организма, помага за отслабване, като нормализира обмяната на веществата, и е идеалното средство за профилактика на пролетни вируси със силните си антибактериални свойства.

 

Коментари

Популярни публикации от този блог

7 сигурни знака, че имате камъни в бъбреците

10 храни, стимулиращи производството на колаген