Д-р Йонко Мермерски: Да отслабнем здравословно, като спим достатъчно!

събота, 14 април 2018 г.

Д-р Йонко Мермерски: Да отслабнем здравословно, като спим достатъчно!


Лесно и научно доказано! Да отслабнем здравословно, като спим достатъчно!

Д-р Йонко Мермерски: Да отслабнем здравословно, като спим достатъчно!
Д-р Йонко Мермерски



Д-р Йонко Мермерски е защитил докторат по органична химия в областта на витамините от група В в университета „Джорджтаун", Вашингтон, където е преподавал. Той е автор на над 20 бестселъра по природна медицина, част от тях са в съавторство с баща му - професор Христо Мермерски.

Или с други думи, като спазваме циркадните ритми (ритъма на деня и нощта). Те определят кога и колко огладняваме, кога се чувстваме енергични, кога ни се доспива, кога сме най-трудоспособни и кога сме най-съсредоточени. Нашите тела произвеждат химически вещества, които регулират функциите на метаболизма ни през цялото денонощие.









Едно от най-важните между тях е хормонът мелатонин, който регулира вътрешния ни часовник и определя кога да заспим и кога да се събудим. Светлинните сигнали, които тялото ни получава чрез ретината на окото, контролират производството му. Когато стане тъмно, тялото произвежда повече мелатонин, докато светлината потиска отделянето му. Излагането на ярка светлина късно вечер или затъмнените помещения през деня могат да объркат естествените цикли на мелатонина и на биологичния часовник на целия организъм.
Най-новите данни от научните изследвания върху циркадните ритми могат да се използват, за да ни помогнат да постигнем и поддържаме оптимално телесно тегло.


В последно време учените, диетолозите и изследователите успяха да установят логична връзка и зависимост между циркадните ритми и здравословното тегло. Оказва се, че повишеният апетит към сладки, тестени и мазни храни може да се избегне и/или намали, ако хората:

- спят поне 8.5 часа
- спят в подходящите за сън часове (тези с повишена секреция на мелатонин) според циркадните ритми.

Най-подходящите за сън часове започват в 21:00 часа, когато стартира секрецията на мелатонин - „хормонът на съня", и свършват в 07:30 часа, когато тя приключва.



Разкритията на учените
Учени от Калифорнийския университет „Бъркли", от Кралския лондонски колеж, от университета „Корнел" и от университета „Колумбия" провели изследвания, които показват, че лошите навици за сън водят до активиране на дълбоките компулсивни/ първосигнални зони на мозъка.
А именно те са тези, които подсъзнателно реагират на „моментално възнаграждение" и ни карат да взимаме решения прибързано и неразумно. Това се счита за примитивна, животинска мозъчна активност, за разлика от когнитивната, мисловна мозъчна дейност, която дава възможност да осмислим и да се въздържим да се тъпчем с празни калории. Тези изследвания доказват, че безсънните нощи влияят пряко върху зоните на мозъка, които контролират взимането на решения.
Важно е да спим достатъчно
И то през тъмните часове на денонощието. Иначе способността ни за трезва преценка се потиска, а импулсивността и нуждата от „моментална награда" се засилват.
Учени изследвали две групи хора. Едната от тях променили навиците и дейностите си преди сън. Взимали мелатонин, не приемали кофеин следобед, практикували успокояващи дейности преди лягане, не
преяждали и не гладували преди сън. Другите не променили навиците си. Членовете от групата с променени навици постигнали 1,5 часа по-дълъг сън в сравнение с тези с непроменените - те спяли по 8,5 часа, а другите 6-7.
Проучването показало, че хората от групата, които спяли повече, намалили приема на храни с добавена захар и общия прием на въглехидрати. Това станало по естествен път, без съзнателни усилия.
Изводите на изследователите са, че достатъчният сън в тъмната част на денонощието стимулира здравословното хранене. А недоспиването води до импулсивен избор на по-калорични, по-сладки и бедни на полезни микронутриенти храни.
В заключение - най-лесният естествен начин за отслабване и поддържане на здравословно тегло е да си осигурим достатъчно количество качествен сън. Това не само ще подпомогне здравословния начин на хранене, а и ще ни помогне да постигнем оптимално здраве.

------------------------------------------------------------------------
В ЧЕТИРИТЕ ТОМА НА КОЛЕКЦИЯТА „СЪВРЕМЕННА ЕНЦИКЛОПЕДИЯ НА ПРИРОДНАТА МЕДИЦИНА", плод на дългогодишния труд на д-р Йонко Мермерски и професор Христо Мермерски, са събрани ценни съвети и препоръки за поддържане на здравето и младостта с помощта на пробиотици, правилно хранене за предотвратяване и лекуване на над 300 болести, предпазване от грип и респираторни сезонни заболявания, както и 400 подмладяващи рецепти.



Поръчки на книгите - на телефон 02/843-50-30, 0898 247 438 (денонощно) или на www.xenshop.bg



0 коментара :

Публикуване на коментар

Формуляр за връзка

Име

Имейл *

Съобщение *