четвъртък, 4 януари 2018 г.

Фитнес съвети за начинаещи

 

В началото започнете с умерени тежести и не се нахвърляйте на трудни и напреднали програми. Обърнете внимание на правилното дишане - когато сваляте тежестите вдишайте, когато ги вдигате издишвайте. Постепенно ще придобиете навикът да дишате правилно, докато тренирате. Нужни са около 1-2 седмици, за да усъвършенствате дишането. Упражненията трябва да се правят плавно, в пълния обем. Стремете се да разучите предварително техниката на изпълнение. Полезен съвет за по-добър баланс е да гледате в една точка.

За да изградите мускулна маса, освен тренировки са необходими още: добро хранене, сън и почивка. Планирайте тренировките си така че да не са в последователни дни. Осигурете си достатъчно сън и почивка. Докато сте начинаещ тренирайте 3 дни седмично, след време ще увеличите на 4-5 дни седмично. Хубаво е да спортувате в едно и също време. Осигурете си храна богата на протеини, въглехидрати, минерали и витамини. Пийте вода и мислете положително.

 

Тренировките може да правите във фитнес зала или в къщи, може и да комбинирате двата начина. Всеки един си има предимства. Тренировката в зала осигурява по-разнообразни уреди, общуване с хора с вашите фитнес интереси и действат мотивиращо. В къщи пък може да тренирате в удобно за вас време, евтино е, домашните упражнения са много по-спокойни и комфортни. А и много от шампионите в културизма са започнали да тренират първо в домашни условия (например Лу Фериньо).

 

За трениране е подходящо времето, когато усещате че имате най-много енергия.

По-важното е да тренирате редовно в определените в програмата дни. Първите месеци от вашите тренировки е изключително важно да изпълнявате упражнения точно. С придобития опит ще развиете своя пълен потенциал. Контролирайки движението ще може да се концентрирате върху мускулите и да ги изолирате при тренировка. С времето може да опитате по-бързи тренировки, но това не се препоръчва, защото предполага травми и грешки при изпълнение. Почивката между сериите трябва да е от 60 до 90 секунди.

 

Малко повторения (1 до 5) развиват силата, средния брой повторения (8) - увеличават размерите и релефа на мускулите, а високият брой повторения (15 и повече) - мускулната издръжливост и малко размерите. Тренировка без почивка между сериите (кардио) се отнася за дихателната и сърдечно съдовата система. За да се предпазите от мускулна треска и преумора не се опитвайте да правите повече серии от предвидените, докато не постигнете необходимата сила и издръжливост. Всеки път когато започвате нова тренировка си дайте време да навлезете в нея.

Ако сте начинаещи и следвате тези съвети, ще постигнете:

1. По-силно, здраво и мускулесто тяло;
2. По-добра стойка;
3. Ще станете по-жизнени и енергични;
4. Ще мислите по-бързо и творчески;
5. Ще се изразявате по-убедително;
6. Ще преодолявате по-лесно препятствията в живота.

вторник, 2 януари 2018 г.

Социалните мрежи – модерната зависимост

Социалните мрежи – модерната зависимостВ социалните мрежи много хора намират убежище от проблемите си, но тази връзка със света може лесно да се превърне в зависимост...

 Всяка епоха поражда специфични психологически зависимости. Днес те са свързани с технологичния напредък. Има хора, които без колебание твърдят, че целият им живот се съдържа в техните смартфони. Чудно ли е тогава, че те винаги държат под око екрана на мобилния си телефон и не могат да си представят да се лишат от него дори за няколко часа?

 За да живеем щастливо, без да се лишаваме от тези прекрасни средства, трябва да се научим да ги употребяваме умерено.

Какво представлява зависимостта?

Тя е неконтролируема и прекомерна консумация на някакъв продукт. Желанието, което той поражда, е неустоимо. Употребата му не може да бъде възпряна от съзнанието за вредните последици от това. Зависимостта е биопсихосоциална болест – обуславя се от средата, генетичното предразположение, от самия продукт, от пола, от личното развитие, от умствените или метаболитни модификации. По-податливи са психически по-крехките хора.

Защо интернет поражда зависимост?

Интернет е преносител на различни зависимости, свързани със секс, покупки, хазартни игри, видео игри, социални мрежи, търсене на информации и т.н. В мрежата много хора се крият от проблемите си и от стреса, откриват нови светове... Там всичко може да се провери, да се научи, безпокойството се притъпява, създават се условия за създаване на нова идентичност. Тази кибер-идентичност може да бъде напълно измислена, особено в социалните мрежи. Смартфоните пък приличат на любимите детски играчки, без които децата не искат и не могат да заспят. Роди се нов феномен –номофобията или страхът да не останем без мобилен телефон. Най-засегнати са подрастващите и младите хора.






Как се разпознава зависимостта от интернет и социалните мрежи?

При тийнейджърите, които прекарват много време в колективни игри, се забелязва изолираност, ниско самочувствие, раздразнителност, нервни кризи, смущения в съня, невъзможност за ограничаване на времето, прекарано пред екрана, понижен успех в училище, повече неизвинени отсъствия.
Зависимостта от социалните мрежи се проявява с понижен успех в училище и в професионалните умения, намаляване или изчезване на всички останали интереси и хобита, повече ревност и следене на партньора. Съществува риск от превръщане на реалните отношения във виртуална връзка.

Как можем да се измъкнем?

Не е нужно да си забраняваме достъпа до социалните мрежи, трябва просто да ограничим времето, което им отделяме. Употребата им трябва да носи радост и удоволствие, а не напрежение и чувство за вина


Как да помогнем на децата да не развият подобна зависимост?

Как да помогнем на децата да не развият подобна зависимост?

Необходимо е да разговаряме с тях – без разговори нищо не можем да постигнем. Добре е да им обясняваме какви са предимсвата на реалния живот пред виртуалния, да ги насърчаваме да излизат, да се обаждат на приятелите си, да имат спортни и артистични занимания, да развиват творческите си способности.
Ограничете времето, което тийнейджърът прекарва пред екрана. Изберете лимитиран план за смартфона му.
В случай, че проблемите са по-сложни и се е стигнало до промяна в поведението, лоши резултати в училище и безразличие към реалния живот, потърсете специализирана помощ.







Става ли по-силен и работохолизмът?

Съвременните средства за комуникация като интернет мрежата могат да задълбочат зависимостта от професионалния живот при много хора. Та нали да бъдеш свързан с останалите във всеки момент, в който го пожелаеш, е нещо изключително! Ако човек не страда, когато не разполага с интернет, ако не използва социалните мрежи, за да бъде по-малко депресиран и тревожен, не можем да говорим за зависимост. Когато всичко е под контрол, няма място за безпокойство.



вторник, 26 декември 2017 г.

Храни, които развалят настроението






Диетолозите от цял свят отдавна съветват: ако искате да се справите с гнева, да подобрите настроението си и да отблъснете тъгата - тогава първата стъпка, която трябва да направите, е да си похапнете.
Храната като цяло стимулира производството на ендорфини - хормоните на щастието. Но не всички храни наистина повдигат духа ни. Някои от тях са неутрални за нас, докато други са в състояние да ни вдигнат настроението само за кратко време, след което човек рискува да се потопи в още по-лошо състояние, отколкото е бил преди това. А по време на предстоящите коледни и новогодишни празници всички искаме да сме в прекрасно настроение, за да се радваме на дните, споделени със семейството. А какво по-лошо от това да ни се развали настроението, само защото сме си похапнали от “тъжните” храни. За тази цел американски учени решават да направят списък с продукти, които могат да развалят настроението на всеки човек.







Чипс
В различните видове чипсове се съдържат редица изключително вредни киселини и канцерогенът акриламид. Тези вещества имат негативно въздействие върху организма ни - блокират ендорфините. Човешкият мозък се нуждае от постоянния им приток и веднага след като той се наруши, независимо по какви причини, спадът на настроението е гарантиран.
Шунка
Промишлено приготвената шунка съдържа големи количества захар, сол, пълнители, консерванти и нитрати, които сами по себе си могат да причинят лошо настроение, засягайки храносмилателната система на човека.
Сладки безалкохолни напитки
Пренасищането на кръвта със захар след употребата на такива продукти впоследствие завършва с рязък спад, което води до срив и на настроението. Сладките безалкохолни напитки традиционно се считат за един от потенциално вероятните фактори за развитието на депресия.





Маргарин
Изненадващо е, но в него, всъщност, се съдържат промишлени мастни киселини омега-6. И, въпреки факта, че учените отдавна спорят за ползите и вредите от консумирането на този продукт, редица изследвания потвърждават, че маргаринът действително може да окаже отрицателен ефект върху настроението.
Обработени тиквени семки
Те съдържат калиев бромат, който блокира абсорбцията на йод от щитовидната жлеза. Тиквените семки също така са считани от учените за един от най-мощните продукти, потенциално способни да развалят настроението на човека. Вярно е и това, че тиквените семки обикновено влошават настроението само в краткосрочен план.
Сладки
С уговорката - ако започвате с тях деня си. По принцип, приемането за закуска на лъвска доза въглехидрати не се препоръчва, тъй като организмът ни се събужда напълно много по-късно от мозъка и храносмилателната система се нуждае от повече време, за да възприеме всичкото това изобилие от въглехидрати. В резултат на това отделянето на хормони на настроението също ще бъде нарушено.
Фъстъци
Струва ви се, че в ядките не може да има нищо вредно? Грешите - солените фъстъци по рафтовете на магазините съдържат натриев глутамат и огромно количество хранителни добавки от неизвестен произход, които са проникнали в тях по време на обработката им. Изненадващо, този продукт също е в състояние да окаже изключително негативно влияние върху настроението.




Фитнес съвети за начинаещи

  В началото започнете с умерени тежести и не се нахвърляйте на трудни и напреднали програми. Обърнете внимание на правилното дишане - к...