Септември 2016

петък, 23 септември 2016 г.

5 упражнения за здрави кости Прочети още на: http://www.puls.bg/health/fitness/news_24567.html


За да поддържаме здравето на костите, е важно теглото ни да бъде здравословно, но това не е единственото важно условие. Редовните физически упражнения са напълно задължителни за здравето на ставите. 
 
Предлагаме няколко упражнения, препоръчани от фитнес инструктори, които биха били от полза за тази цел. Следва да изпълняваме по 3 серии от всяко упражнение четири пъти седмично. 
 
1. Стоене на пръсти
 
Повдигането на пръстите на краката работи за глезените. Това е и отлична тренировка за прасците. Когато изпълняваме упражнението, трябва леко да свиваме коленете. 
 
2. Статични клекове
 
Това упражнение не само укрепва коленете, но също така работи и за квадрицепсите. Когато клякаме, е важно да се снишаваме, докато коленете образуват прав ъгъл, след което се изправяме. 
 
3. Стискане на пръстите в юмрук
 
Огъването на пръстите на ръцете води до активиране на мускулите в областта на предмишницата. За да изпълним това упражнение, следва да протегнем напред ръцете, след което да свиваме и отпускаме пръстите. Те първо се свиват в юмрук и се задържат така за 30 секунди, след което пръстите се разтварят и доближават.

4. Обърнати движения с китката
 
Изпълнението на това упражнение развива мускулите в китките. Докато сме в седнало положение, поставяме ръката от лакътя до китката върху бедрата, а дланите са отпуснати свободно. Задържаме гира с тежест 8 – 10 кг и изтягаме китката, без да повдигаме лактите.
 
5. Набирания
 
Набиранията също могат да помогнат за изграждане на здрав захват и също така работят за мускулите в китката и лакътя. Докато се набираме, раменете следва да са понижени, а гърдите – повдигнати.






Дъвченето на дъвка подпомага мозъка


Относно ефекта от дъвченето на дъвка върху организма, могат да се срещнат различни твърдения. Така например по време на проучване от 2015 г. става ясно, че то може да преустанови способността да повтаряме песните в съзнанието ни. От друга, според широко разпространеното твърдение, ако глътнем дъвка, тя може да остане в червата ни в продължение на години.
 
Вдействителност има редица ползи от дъвчене на дъвка...
 
Базата, която се използва за произвеждане на повечето такива продукти, е комбинация от синтетични материали. В повечето дъвки има и изкуствени подсладители, като аспартам, сорбитрол или манитол, омекотители – глицерин или други растителни масла, ароматизатори и оцветители. 
 
Какви са ползите за зъбите от дъвченето на дъвка?

Самото дъвчене повишава формирането на слюнка в устаната кухина, откъдето всъщност започват реалните ползи. 
 
От данните на клинични проучвания става ясно, че дъвченето на дъвка без захар в продължение на 20 минути след хранене може да помогне за предотвратяване развитието на кариеси. 
 
Специалистите препоръчват да се дъвчат дъвки без захар, за да се избегне тяхната поява.

Дъвченето на дъвка може да е полезно и за мозъка. Доказано е, че се повишава бдителността, ускорява се времето за реакция, както и процесите, свързани с „кодирането" на новата информация в мозъка






Формуляр за връзка

Име

Имейл *

Съобщение *