Януари 2018

сряда, 24 януари 2018 г.

Ефективни съвети за спокоен и здрав сън


Хиляди хора по света са измъчвани от безсъние, а добрият сън е важен за здравето, младостта и красотата на човешкия организъм. Умората е естествено човешко състояние, което се проявява след труден работен ден и само силният и дълбок сън ще ни отърве от нея. Недоспиването, ще ни накара да видим сутринта в огледалото печална гледка. Безсънните нощи се отплащат с  отоци под очите. А ако недоспиването стане периодичен процес, тогава един по един се появяват всевъзможни проблеми - кръгове под очите, целулит, бледост, понижен имунитет, раздразнителност, невнимание, крайно изтощение. С други думи всичко, което предизвиква преждевременно стареене и неприятна визия.



В зависимост от типа на нервната система, възрастните хора се нуждаят между 6 и 10 часа сън на едно денонощие. Най-често хората спят около 8 часа на ден, но има и такива, на които им трябват дори 12 часа, за да се чувстват ползотворни. Трябва да знаем, че дневният сън не позволява на тялото да си почине достатъчно, това е възможно само през нощта. Тогава в организма протича процес на регенерация на клетките и от тях се изхвърлят токсините.
Статистическите данни показват, че за съжаление всеки трети човек страда от нарушения на съня. Най-често това е “безпричинно” и след като се събудите през нощта не можете да заспите пак. Причините за безсънието могат да бъдат различни: заболяване, стрес, необичаен режим и др. Терапевтите подчертават, че ако се следват някои от добре познатите съвети, всеки може да се наслади на много по-пълноценна почивка през нощта. Нека да ги припомним:
* Лягайте и ставайте по едно и също време дори в почивните дни.

* Не лягайте, преди да сте сигурни, че ви се спи, за да не се въртите в леглото.

* Използвайте леглото само за сън и секс. Ако това са единствените дейности, които правите в леглото си, подсъзнателно ще засилите асоциацията легло-секс-сън! Най-добре е компютърът и телевизорът да са в друга стая, не в спалнята.

* Не гледайте телевизия преди сън, особено екшъни. Много е вредно за спокойния сън да заспивате  с включен телевизор или радио – те също са активен дразнител.

* Преди лягане си направете чаша чай с лимон, топъл шоколад или мляко с мед. През нощта нивото на захар в кръвта пада и всяко допълнително количество глюкоза ще бъде от полза.

* Ако имат трудности със заспиването, преди лягане полейте прасците си с мощна струя топла вода.

* Решете косата си преди лягане с дървен гребен. Две минути такова разресване подобряват кръвообраението на главата и премахват стреса, натрупан през деня.

* Студените крака са една от причините, за да не можете да спите добре през нощта. Ако спите с чорапи, кръвообръщението се подобрява и ще ви помогне да заспите по бързо.

* С идване на вечерта тялото започва да освобождава химическо вещество, наречено мелатонин, което може най-добре да бъде обяснено като хормон на тъмнината. Това вещество ви кара да се чувствате сънени, но само ако ви помогне и средата. Затова  спете в тъмна стая. Температурата трябва да е около  осемнадесет градуса.

* Редовно проветрявайте спалнята, а ако е възможно, спете на отворен прозорец. Забравете за тесните пижами.





882526488 sofia yordan veli4kov 5

 * Вземете си качествени матрак и възглавница. Не подценявайте удобството им, те помагат на тялото да се отпусне, вие заспивате по-бързо, а сънят е по-здрав.

* Постарайте се също да отпуснете всички мускули. Сънят и мускулното разтягане и отпускане вървят ръка за ръка.

* Най-големият враг на здравия сън е обилната вечеря. Вечерята трябва да бъде лека. От вечерята до нощния сън трябва да са изминали 3- 4 часа.Това е времето необходимо да се усвои храната от организма.

* Не пийте прекалено много течности вечерта — пълният мехур със сигурност ще ви притеснява през нощта

* Не трябва да се пие бира или какъвто и да е вид алкохолни напитки. Да, те могат да ви помогнат да заспите бързо, но тялото ви е принудено да обработва алкохола, което пък ще ви събуди.

* Избягвайте употребата на  кафе и черен чай вечер.

* Редица специалисти препоръчват преди лягане една гореща вана за около 20-30 минути. Това ще помогне на тялото ви да повиши температурата си и да релаксира, като ви изпрати веднага за един дълбок сън.

* Преди лягане обикновено извършваме ред ритуални процедури като вземане на душ, миене на зъби, преобличане с пижама, гледане на телевизия и др. На пръв поглед те не са нищо особено, но са важна за организма церемония, която го предразполага за сън. Затова се отнасяйте сериозно към тези „ритуали“.

* Важно е преди лягане да се опитате да се абстрахирате от всякакви проблеми и да си спомните хубавите емоции от изминалия ден. Ако тревожните мисли не ви напускат – заключете ги. Ако ви се струва, че през изминалия ден не се е случило никакво приятно събитие - създайте си го сами. Отделете време за любимо занимание, срещайте се със симпатични хора или си подарете разходка на чист въздух.

* Ако не можете да заспите, не се въртете в леглото. Станете и прочетете няколко страници или погледайте телевизия за половин час.
Когато ви се доспи, върнете се в леглото и опитайте пак.Ако сънят не идва в продължение на 15 минути, станете и повторете същата процедура.







882526488 sofia yordan veli4kov 5
 * Вашето легло трябва да бъде поставено на тихо и спокойно място. Всички звуци над 40 децибела (т.е. почукване на врати, аларми, лай на куче), няма да ви оставят да спите спокойно.

* Редовните занимания със спорт всеки ден също ще ви помогнат. Активните хора спят по-добре — но не правете тежки упражнения късно вечер. Леко раздвижване - едночасова разходка преди лягане e добре.

* Алтернативните терапии за стимулиране на съня са иглолечението, рефлексотерапията, водната терапия или масажът.

* Билковите разтвори със сънотворен ефект (отвари, чайове), съдържащи валериан, хмел, мента или липов цвят, се продават навсякъде. Хомеопатичните лекарствени средства също могат да са ви от полза.

* Един мъдър съвет - не изисквайте от себе си прекалено много. Ако не ви стигат силите, за да постигнете всичко, задайте си въпроса ще успеете ли да се справите с последствията от недоспиването.

Посочените правила за сън, може да ви се сторят известни и старомодни, но ги изпробвайте. Сигурни сме, че ще помогнат да се успокоите преди лягане и тялото ви да се подготви за спокоен и здрав сън. Някои неща просто изискват да бъдат правени с упорство и увереност, за да проработят. За да изглеждате добре на сутринта, е необходимо да си осигурите нормален здрав сън, който има тонизиращ ефект върху организма и е важен за младостта и красотата.













Формуляр за връзка

Име

Имейл *

Съобщение *